– og derfor har jeg deaktiveret de foreløbigt fire ‘afsnit’ i Venus retrograd for at kunne gå tilbage og rette i teksten, når det er nødvendigt i forhold til handlingen, og når jeg ikke er tilfreds med indholdet. Jeg har skrevet og løbende lagt teksterne ud, som jeg gør, når jeg skriver autobiografisk, men jeg kan allerede nu se, at der er indhold, jeg vil ændre.

Handlingen i novellen, eller hvad den har tænkt sig at blive – jeg havde ikke planer om at skrive en novelle, i hvert fald ikke denne -, udspringer fra en proces, jeg hverken har kontrol eller overblik over. Kontrol og overblik opstår først i tilbageblikket og bearbejdningen. Det ved alle, der skriver fiktion, uden tvivl, men de ved sikkert også, at de er i gang med at skrive fiktion. Jeg har først lige opdaget det. På den måde kan man godt sige, jeg er lidt tungt opfattende. Hov, jeg skriver fiktion! Jay! Eller … næh, det bliver sgu’ noget rod det her, hvis jeg ikke får strammet op.

Vi ses på et eller andet tidspunkt.

 

 

 

 

 

