Stof. Masse. Materie. Kan man forestille sig verden uden alle dens former? Du har en krop for eksempel.

Udenfor falder tusmørket, skyggerne omkring os bliver dybere. Når jeg bøjer mig tæt ind over dig, kan jeg mærke dit ansigts varme. Med fingre og øjne tegner jeg et topografisk kort over terrænet; let indtørrede gopler, en bivuak, marehalm, gryder med kviksand jeg kan synke i. Men du lukker øjnene et øjeblik langt nok til at lade mig huske, at vi er to til stede. Da du åbner dem, er der ikke længere noget sand. Der er klart vand.

Engang havde jeg besøg af en mand, der inden i telefonen havde spurgt mig, om jeg havde let ved at komme. Det mente jeg. Mellem hans hænder følte jeg mig som et stykke mekanik, han havde uddannet sig i at håndtere til perfektion og få til at virke efter behag. Han kendte alle fiduserne og fiskede orgasmer frem de underligste steder – som jeg ikke husker i dag – men jeg husker, at jeg bagefter ikke havde skyggen af lyst til at se ham igen. Det var ækelt

Ved vinduet gløder en bane rød organza i skæret fra et stearinlys. Arkitektlampen over natbordet spreder en blød kegle af lys over sengen. Mørket flyder som fløjl langs væggene. Dine hænder hviler på mine hofter. De bor der, og når jeg bøjer mig tæt ind over dig, kan jeg mærke dit ansigts varme, kan jeg mærke dit lysende vand pible og flyde sammen til en strøm, der flyder sammen med min. Havet er så tæt på nu, at vi kun skal række ud for at røre det.

 

 

 

 

