Vi snakker venindesnak på altanen. Huset er stort, gammelt og smukt. En patriciervilla med en skøn have. Hun er på min alder. Hun har glat pagehår og er ikke særligt bemærkelsesværdig, udover at udstråle en ro, der først for alvor afslører sig, når du lærer hende at kende. Vi bor sammen og sover i samme seng. Jeg er lige vågnet. Jeg ligger i sengen ved siden af hende og begynder at forestille mig, hvordan vi bliver nødt til at indrette huset med hvert vores soveværelse, så vi også kan have mandlige gæster.

Vi er stået op. Det er sommer, og jeg går rundt i kælderen, hvor der er noget, der minder om et par offentlige toiletter. To ’bokse’ ved siden af hinanden. Jeg er nøgen og seksuelt opstemt. Jeg har lyst til at tilfredsstille mig selv. Jeg leder efter en kjole. Pludselig bliver jeg i tvivl, om der er nogen på toilettet, og bukker mig for at se under kanten. Der er ingen. Da jeg vil rejse mig, opdager jeg to tåringe, den ene er min, den anden kender jeg ikke. Jeg finder kjolen, der er lang, luftig og let. Hun kalder på mig udefra. Jeg siger, at jeg bliver nødt til at skrive. Nej, siger hun, du behøver ikke at skrive. Du behøver ikke at gøre noget for at tiltrække nogen. Det hele kommer til dig, når du er dig selv. Gør det, du har lyst til lige nu. Vær til stede.

 

 

 

 

 

 

