Det er kendt viden at graden af ophidselse afgør, hvad vi finder pirrende. Når vi tillader os selv at nyde de former for lyst, der viser sig. Du er tændt nu. Du kan ikke skjule det. Men du er ikke så tændt, at vulgaritet ville bidrage til festen. Det er jeg heller ikke.

Jeg har sagt: Spil! – og du spiller. Tøvende, indadvendt, koncentreret. Du tager fat omkring din pung med venstre hånd, og med den anden hånd holder du din pik. Så står du stille. Med lukkede øjne. Det får du lov til. Jeg kan godt lide at se dig stå sådan. Det er tydeligt, at der foregår noget.

Nu ser det ud som om, du finder det, du leder efter. Din venstre hånd strammer grebet, mens højre hånd runder sig omkring glansen i en roterende bevægelse halvvejs ned af skaftet og op igen. Du fortsætter og dine bevægelser bliver sikre, rutinerede. Du er i kendt land. Din krop emmer af nydelse. Jeg findes ikke. Indtil jeg beder dig åbne øjnene.

Måske bliver jeg lidt rystet af det, jeg ser. Jeg ved det ikke. Noget sker der, da dit blik møder mit, noget der sprænger rammerne for det rum, vi befinder os i. Der er ikke længere nogen vægge, ikke noget loft, ingen grænser. Dit blik er en rumlende afgrund af vilje og lyst. Til jeg ved ikke hvad.

Jeg siger: Knæl!

 

 

 

 

 

 

